Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2017, 14:30   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ben ingeschreven op de bel-me-niet-meer lijst.

Ik heb een "geen reclame, geen infobladen" sticker op de brievenbus.

Op ongewenste nieuwsbrieven via mail of gewone post schrijf ik me systematisch uit.

Het is niet zo eenvoudig om mezelf te verdedigen tegen ongewenste politieke informatiebladen en verkiezingspropaganda. Gelukkig krijg in deze niet op naam in mijn bus, enkel huis-aan-huis bedelingen verhogen mijn ecologische voetafdruk.

Ook krijg ik ongewenste infobladen van Eandis.

Hoe kan ik hiertegen verzet aantekenen ? Het niet eenvoudig, het politiereglement vermeldt er niets over. Ovam doet alsof haar neus bloedt.

Het kan naar mijn bescheiden ideologische mening niet zijn dat besturen en politiek partijen zich andere wetten permitteren dan die zij aan anderen opleggen.

Tips zijn welkom.
dat zijn van die kleine praktische zaken waar je met je theoretische juridische principes niet ver mee geraakt hé ...
heb al opgemerkt dat het ook dikwijls juristen zijn die soms oprecht verbaast zijn dat je er puur met juridische acties soms gewoon echt niet komt in het echte leven ...

als je juridische spelletjes wil spelen, went u tot allerlei instanties en rechtbanken, en mss na jaren, zal er mogelijks iets veranderen voor die éne sluikstorter waar je t over hebt.

meest pragmatische en effectieve aanpak is zorgen dat de bedeler je nooit meer vergeet en in de toekomst nooit meer iets in je bus durft steken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden