Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2023, 15:01   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is nog steeds de drijfveer, ook van mensen die duurzaamheid prediken. Niet duurzaam leven zal immers leiden tot een moeilijker leven. Sommigen trekken zich daar weinig van aan omdat dit hen persoonlijk niet zal impacteren, sommigen denken echter ook aan toekomstige generaties die het wel zullen voelen.

Degenen die stellen dat de mensen geen invloed hebben op de klimaatwijziging zijn gewoon mensen die zich geen hol aantrekken van toekomstige generaties. Op zich mag je natuurlijk zo denken, maar het is nogal hypocriet om dat niet toe te geven onder het mom van klimaatontkenning.
Mijn attitude is juist andersom. Aangezien toekomstige generaties niet kunnen zorgen voor mijn welzijn, zijn die toekomstige generaties nutteloos. Aangezien de klimaatsverandering hen vooral zal storen, is er geen reden om aan die klimaatsverandering veel te doen.

Daarentegen, het zou kunnen zijn dat die klimaatsverandering storend zou gaan werken tegen het einde van mijn leven, dus het een beetje afremmen is misschien wel een goed idee als daardoor mijn huidige pret niet gestoord wordt.

Kortom, als duurzaamheid prediken wil zeggen: laat het nog 30 jaar of zo niet te erg worden, ja dan predik ik ook duurzaamheid

Maar kwiebussen die het hebben over wat er binnen 100 jaar gebeurt, dat is niet redelijk he, die denken toch niet dat ze meer dan 100 jaar gaan leven he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 augustus 2023 om 15:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden