Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2018, 00:09   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat U niet veel in Duitsland komt...
Kuch kuch ik heb er 23 jaar gewoond... D heeft algemene 100 kmh als er geen borden staan buiten de bebouwde kom, daar gaat de topic over.

Citaat:
Neem nu eens alles rond Dusseldorf.
Toevallig... Nordrhein-Westfalen ....
100, veel meer zal je er niet bollen vrees ik.
Die banen heb ik daar al 100-den keren gedaan.
Alles rond Düsseldorf? en dan? Weet je wel hoeveel snelwegkilometers NRW telt?

Ik 10.000 keren en doe ze nog altijd omdat daar familie woont.

Ik heb het niet over snelwegen direct in de buurt of rond de grootsteden zoals Düsseldorf, dat zei ik al dat die beperkt zijn, niet gelezen? nog eens:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Ring R0 van Brussel zou naar Duitse maatstaf dan idd wslk algemene 100 kmh zijn, maar niet persé omwille van de veiligheid, maar wel wegens milieuredenen (emissies, lawaai, ... dit tekort bij bewoond gebied).

Neem de A2 of de A42 door het Roergebied daar zijn nog heus heel veel stukken onbeperkt. Ook bijna de hele A40 tot men op de smallere rijstroken komt in de buurt van Moers, of snelwegstukken - 3 rijstroken zonder pechstrook komt die zijn beperkt eerst 120 dan 100 en deels 80. Ik toon ze jou op Googleview. Ik ken zelfs de flitsplaatsen.

Desnoods geef ik je een link van de overheid van NR-Westfalen hoeveel onbeperkte stukken NR-W nog heeft, je verschiet er van.
Er zijn er wel in de loop van de laatste 5 jaren wat snelheidsbeperkingen bijgekomen, maar vooral wegens het milieu. Want talrijke snelwegstukken tussen Essen en Dortmund zijn splinternieuw en naar zeer ruime 3-strooks gebracht incl pechstroken, maar toch hebben ze 120 kmh en meestal 100 kmh, wegens emissies en geluid.

Als je niet verder dan de Rijn komt kan je dat natuurlijk niet weten...
Ik rij regelmatig tot Oost-Westfalen of nog pakweg 150-170 km verder dan de Rijn.
ff googlen op een snelwegkaart D waar geen snelheidslimieten zijn:
astemblief:
http://www.oliverhaas.net/autobahn-o...and-karte.html

kijk eens naar NR-W.

Hoeveel denk je- raad eens - hoeveel % aandeel nog onbeperkt is in gans D?
Kan men snel ggl indien men Duits beheerst, maar je mag het raden.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 januari 2018 om 00:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden