Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2018, 12:04   #59
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zeg gewoon hoe het is, ieder land en zijn bewoners word leeggeroofd door kapitalisten en hun slaven politici, die alle middelen gebruiken om zichzelf te blijven verrijken.

Als dat niet gebeurde hadden ze ons geld niet nodig.

Voor de grote blanke man de hele wereld koloniseerde trokken die mensen ter plaatse hun plan zonder "onze hulp".

Geschiedenis is aan jou blijkbaar niet besteed.
De 'Paterkes' waren daar inderdaad beter weggebleven en hadden ze beter in de bomen laten hangen?

Citaat:
De kruistochten waren christelijke ondernemingen, ongetwijfeld, Europa heeft er nut uit gehaald voor haar culturele en zelfs economische ontwikkeling, beslist, maar de zuiverheid van de bedoelingen, die er officieel aan de grond van lagen, werd bezoedeld door het kwaad dat ermee gepaard ging, zodat er spijtig genoeg geen volharding in het goede was, en dat deze ondernemingen uiteindelijk met hun opzet van een christelijk beheer in de Levant faalden. De morele les die daaruit te trekken valt, is duidelijk : de zuiverheid van de aangekondigde bedoelingen is nooit in staat het kwaad van de handelingen, die ze de facto verraden, recht te trekken. Opdat de kruistochten helemaal geschikt wezen en conform hetgeen pausen en oecumenische concilies uit de middeleeuwen voorhielden, ware het vereist geweest dat alle tussenbeidekomenden blijken van hun goede wil gaven, en dat zij dan ook hun persoonlijke begeerten ten gunste van het gemeenschappelijk werk verstierven.
link

Ik herinner mij nog steeds dat de meeste leerlingen tijdens de lessen geschiedenis in slaap lagen.

Misschien was ik er wel ééntje van die tijdens die lessen een rustmoment wist in te bouwen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 januari 2018 om 12:05.
Universalia is offline