Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2004, 14:45   #285
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1.000.000 kiezers hebben de 'bewijzen' van de onrechtvaardige rechters van de tafel geveegd.
Oriana beweert dat de houding van het VB tegenover vreemdelingen gelijkaardig is aan die van massamoordenaar Leopold II tegenover de zwarten in 'zijn' Congo.
En Oriana maakt zich druk over 'hatelijke opmerkingen'. Hoe fijngevoelig kun je zijn!
Ow ow ow - het masker valt en de ware aard komt boven : verdraaien van woorden, compleet uit de context gerukt : om maar bijval te vinden bij de vriendjes ? Zwak en laag... echt wel.
Ik heb gezegd dat het vlaams blok niet veel meer RESPECT heeft voor de zwarte medemens dan Leopold destijds had.
En mits u problemen hebt met nuanceren zal ik het voor u doen :
Hoe je met dat, al dan niet ontbreken van, respect omgaat is voor ieder mens anders.
Je kan die mensen negeren, je kan die mensen kleineren, je kan die mensen pesten, je kan ze stigmatiseren of, zoals Leopold destijds, je kan ze zo onbelangrijk vinden dat je er niet van wakker ligt dat ze uitgemoord worden.
Dat is een hemelsbreed verschil dan wat u zo graag in mijn mond wil leggen.
Beste Oriana,
Ik heb dus gezegd: "de houding van het VB " in plaats van "niet veel meer respect". Jammer, maar veel verschil zie ik niet. En zeker geen hemelsbreed verschil.
En tussen haakjes, ik kleineer of stigmatiseer niemand. Dat doe jij wel door zomaar te suggereren dat wij er niet van wakker liggen dat zwarten uitgemoord worden.
Zoals jij met gratuite veronderstellingen en respect voor andersdenkenden omgaat vind ik niet bepaald voorbeeldig.
luc broes is offline