Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2008, 20:12   #15
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Hehe, alsof een leerkracht enkel moet lesgeven en examens verbeteren. Neem het van mij aan, lesgeven is slechts een klein deel van de opdracht van een leerkracht. En dat zeg ik als zoon van een leerkracht die zelf bezig is met zijn academische lerarenopleiding.
Of dacht je dat een leerkracht geen lesvoorbereidingen maakt, testen opstelt en verbetert, agenda's nakijkt, rapporten invult, bijscholingen volgt, buitenschoolse activiteiten mee begeleidt, of aan vergaderingen her en der moet deelnemen? Wel, dan had je het mis

En mochten de vakanties korter zijn denk ik gewoon dat er weer wat meer leerlingen nog wat vroeger schoolmoe zullen worden en zonder diploma het onderwijs verlaten. Nee, dank u dus.
waarom wilt Uw vader dan leerkracht worden ................. toch niet om zichzelf te verslechten ????? daarvoor verandert niemand van werk !!!!



lesgeven ongeveer 20 uur per week , dan verbeteren van taken en examens maken .. nog is 20 uur ........... en drie maand op verlof !!!!! ( cursus voor bereidingen ende maken ervan doe je niet elk jaar !!!!! )
en dan nog durven staken om vroeger op pensioen te willen gaan



arbeider / bediende in privé = 40 uur/week werken , werken tot 65 jaar , 20 dagen verlof EN dan nog een pensioen dat pakken lager is dan leraars / staatsambtenaren !!!!!! ( véél mensen in privé werken voor KMO's waar ne vakbond taboe is !!!! , dus die hebben geen rechten ! )
pibo® is offline