Discussie: Hollanderhaat
Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2021, 23:08   #645
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Nee, het zou mij verwonderen als we ooit in dezelfde staat zullen leven, net zoals we nooit in een Vlaamse staat zullen leven. De omvolking gaat razendsnel vooruit en een migrant kan het niet schelen of hij/zij in Vlaanderen, België of Groot-Nederland woont.
Zeg nooit nooit natuurlijk. Een migrant leert ook over de cultuur van het land waar die woont en het land dat die erft, traag maar gestaag. Dat is een erg bijzondere dynamiek die je niet mag onderschatten. Zoiets komt er sowieso niet zonder wil of politieke noodzaak vooral, en die laatste heb je niet in de hand. Groot-Nederland hoeft niet te ontspruiten uit de huidige harde kern van Vlaams-nationalisten. Veel mensen die België prima vinden vandaag kunnen daarvoor te vinden zijn morgen.

En migrantenkinderen spreken vaak het best Nederlands en andere migrantenkinderen waaronder hun familieleden ook en wonen in Nederland. Dat is niet eens zeldzaam. België en Nederland blijven toch twee zeer verbonden buurlanden en dat zullen we lange tijd blijven. Vriendschap en rivaliteit. Beiden zijn er onderdeel van.

Al denk ik ook dat België zal blijven bestaan, maar 'omvolking' heeft daar niet echt zo'n invloed op. Dat weiger ik daarop te steken, althans.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 februari 2021 om 23:27.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden