Los bericht bekijken
Oud 2 april 2009, 18:44   #15
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik haalde ook een andere misdaad aan van Jordanië op het Palestijnse volk, dat veel erger was. Maar daar horen we niemand over. Dat zegt wel iets over de verhoudingen.
Kan allemaal zijn, 't is in ieder geval niet relevant voor het huidige conflict in Israël. Indien u een discussie wil openen over dat soort slachtingen, moet u niet meer doen dan er een topic over te starten.

Aangezien u niet reageerde op mijn stelling dat Israëlische kolonisten een bezettingsmacht en dus een legitiem doelwit zijn, mag ik aannemen dat we het daarover eens zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U maakte er een karikatuur van.
Helemaal niet. Persoonlijk ben ik voorstander van een degelijk vredesproces, en niet van een of andere schijnvrede. Als dat niet mogelijk is omdat bvb zowel Israël als de 'internationale gemeenschap' dat niet willen, dan ben ikzelf ook een beetje pragmatischer. Dan tracht ik o.m. voorstellen te doen waardoor de gevolgen van de oorlog (zoals de ontmenselijking) beperkt worden. U moet zich eens informeren over het ontmenselijkingsproces (normalisering van moorden en verkrachten bvb) dat o.m. kindsoldaten in Centraal-Afrika doormaakten, en hoe dit proces tot op de dag van vandaag elke poging tot vrede quasi onmogelijk maakt.

Stel dat er morgen toch een politieke bereidheid gevonden wordt om een einde aan de oorlog te maken, dan zou het toch jammer zijn dat uitgerekend zo'n ontmenselijking er een stokje voor steekt?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 april 2009 om 18:45.
Andy is offline