Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2021, 13:36   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, als jij dat vindt, dan stopt het voor mij.
Dat is nochtans waar, en dat kan je gemakkelijk vaststellen. Ik stelde U voor aan uw huisarts te vragen welke publicaties hij recent gelezen heeft over covid behandelingen in eerste lijn. Als hij zegt "ik bekijk de officiele richtlijnen" dan bevestigt dit wat ik net stel. Als hij zegt "ik heb net 20 artikelen over ivermectine gelezen, maar volgens mij heeft die Afshar in zijn berekeningen een fout gemaakt" dan zie je dat hij aan wetenschap doet, ttz, hij leest publicaties, en hij gaat de methodes en zo daar zelf van na.

Let wel, dat zal veel dokters niet beletten "opinies" te hebben, maar of zij zelf dingen natrekken op wetenschappelijke manier is een heel ander verhaal. Daar komt meestal bij dat ze daar 'de tijd niet voor hebben". Dat is geen verwijt, dat kan goed zijn, maar dat wil wel zeggen dat zij gewoon maar "hun debat fiches herhalen" he.

Je moet wel mijn zin niet verkeerd begrijpen. Ik zeg niet dat de meeste dokters geen benul hebben van wat ooit eens wetenschappelijk aangenomen was toen ze het leerden. En dat er sommigen zich niet eens nu en dan wat bijlezen - maar dat zal reeds een veel kleiner stukje zijn dat zich bijleest met wetenschappelijke artikelen.

Ik zeg dat wat covid betreft, veruit de meeste geneesheren enkel maar op de hoogte zijn wat ze van "officiele kanalen" gekregen hebben, en AANGEZIEN die kanalen juist helemaal niet mee zijn met de wetenschappelijke literatuur, of die door een heel heel rare en selectieve bril bekijken, zijn de meeste geneesheren op het terrein totaal niet mee met dit snel evoluerende kennisdomein.

Als je ziet hoe zelfs een Van Damme zever verkoopt die in tegenspraak is met vele studies, zou dat toch wel duidelijk moeten zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2021 om 13:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden