Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2009, 14:47   #1284
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Btw deels heb ik daar al op geantwoord... het is eerder eigen aan de geschiedenis dat indien er een bepaalde technologie ( hoe groot de technologische sprong ook moge zijn en de gevolgen dus ) een bepaald militair voordeel geeft er net wel mee uitgepakt, liefst met groot vertoon, wordt.
Mijn originele vraag blijft dus nog altijd, hoe weet je dat? Die 'voorsprong' is relatief aan datgene waar men niet 'mee uitpakt'. Het is hetzelfde argument als zeggen "alle complotten komen uit". Natuurlijk krijg je die indruk, omdat je alleen maar de complotten die uitkomen kan meetellen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik dacht dat het je meer dan interesseerde ... anders zou je het toch weer niet steeds als argument gebruiken ?
Steeds? Argument?

There's your problem right there.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Gesteld dat er zoiets gevonden is en geborgen en er wat mee te doen viel....
Dat het deel uitmaakt van een militair ( 't lijkt me voor de hand liggend ) geheim en van zodra dat men denkt ah dat lijkt ons wel iets .... dan besteed je dat uit aan een privéfirma die daar iets mee doet en van zodra er iets bruikbaars uitkom hang je niet aan de grote klok dat het naar het idee is van ... want wie weet zit er nog wat meers in, maar doe je gewoon alsof je die firma gewoon de opdracht gegeven hebt dit of dat te ontwikkelen en je gebruikt dat ook meteen.
Mogelijk, zoveel verschilt het niet van wat ik zei. Ik vind het alleen waarschijnlijker dat de twee (militair & privé) strikt gescheiden worden gehouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dus nogmaals ... ivm het topic en het meest sprekende voorbeeld van de ufoplaag over België lijkt het volledig ridicuul te denken dat het een militair superieur tuig zou betreffen _al of niet gecreëerd aan de hand van zo'n buitenaards voorbeeld_ dat men daar wat in 't geheim (iedereen heeft het wel gezien ) gaat testen en dat men achteraf ( nadat het dus bruikbaar genoeg is... en blijkbaar is dat wel zo ) niet zou openbaren en netjes achter de hand blijven houden.
Volledig ridicuul zou ik het niet noemen. Daarvoor moet je te veel veronderstellingen maken. Bovendien is het alom geweten dat er zoiets bestaat als geheime projecten die maar vele jaren later bekend worden gemaakt. Suggereren dat we weten waar die geheime projecten beginnen en eindigen is een schot in het donker. Maar ik heb niets over die UFO gezegd en ik heb er ook niet echt een mening over, het zou maar een gok zijn.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden