Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2004, 10:53   #17
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niet-blanke belg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik kan me bovendien totaal niet vinden in het Alexandra standpunt.
Zit die puriteinse zeurkous nu nog steeds in het blok?
't Is toch die dat elke blote tiet in reclame wou verbieden?
Alexandra was een vd redenen waarom ik niet op het blok stemde vroeger.

Hoofdreden was natuurlijk dat het blok als een racisitische partij bestempeld werd. Dat was van horen zeggen.

Wat mij feitelijk nu stoort aan het blok is hun voortdurend gescandeer van "eigen volk eerst". Hoofdreden is dat ik nu nog niet echt weet wat "eigen volk" betekent.
Wat met vreemdelingen die volledig geintegreerd zijn, perfekt tweetalig zijn, werken en keurig hun belastingen betalen? Behoren die ook tot het eigen volk?

"vreemdelingen die volledig geintegreerd zijn, perfekt tweetalig zijn, werken en keurig hun belastingen betalen"


Raar dat jij het woordje "vreemdelingen" blijft gebruiken.

Je blijft enkel vreemdeling zolang de mensen waarbij je gaat wonen je niet aanvaarden. Als je ervoor zorgt dat je in de samenleving wordt opgenomen omdat je één wordt met die samenleving en haar gewoonten, dan ben je niet langer een vreemdeling, maar wordt je aanvaard en behoor je tot het "eigen volk".

Mensen die perfect tweetalig zijn en hun belastingen betalen hoeven daarentegen helemaal niet aanvaard te worden als zij lak hebben aan de gewoonten van de samenleving van de mensen waar ze zich willen vestigen. Als onder "volledige integratie" enkel verstaan wordt de taal van het land spreken en geld verdienen dan zijn vreemdelingen die voor het overige gewoonten en ideeën cultiveren die strijdig zijn met de samenleving waarin ze zich vestigen ongewenst gezelschap. Vroeg of laat loopt het dan fout af.
Darwin is offline