Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2015, 19:45   #24
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit (vetgedrukte) vind ik zo'n grandioos propagandamiddel. De xenofoob weet het zelf niet, maar WIJ vinden dat hij xenofoob is.

Ik heb een afkeer/angst van kannibalistische cultuur. Zelf vind ik dit helemaal geen xenofobie want de kans dat ik in hun stoofpot geraak is reëel, en het zijn inderdaad vreemden.

Neenee zeggen dan de Edina's van deze wereld: Circe is wèl een xenofoob, alleen weet ze het zelf niet.

Zo houd ik ook niet van de arabisch/islamitische cultuur, m.n. omwille van hun vrouwonvriendelijke standpunten.
Ik vind dat geen xenofobie, maar neenee zeggen dan de Edina's van deze wereld: Circe is wèl een xenofoob, alleen weet ze het zelf niet.

Ik houd wèl van de Spaanse cultuur, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit binnenkort racistisch zal zijn. Houden van de Griekse cultuur begint dat nu al te worden.

Heb ik in feite nog de vrijheid om van bepaalde culturen te houden en van andere culturen niet?
Wel of niet houden van is iets heel anders dan haat en de stelligheid in jou eerste zin is niet echt een zuivere vertaling van de mogelijkheid die in die vetgedrukte zin staat.

Het is net zoiets als met narcisten, die kan je ook niets wijsmaken omdat ze alleen zichzelf en hun eigen gedachtes voor waar nemen.

Zo hou ik van de Britse cultuur maar moet ik niets hebben van welke religie dan ook want in mijn ogen heeft de mens god uitgevonden ipv andersom, puur en alleen om zijn medemens met pijn onder de duim te houden.

Citaat:
John Lennon - God

God is a concept
by which we measure
our pain

I'll say it again:
God is a concept
by which we measure,
our pain, yeah
pain, yeah

I don't believe in magic
I don't believe in I-ching
I don't believe in bible
I don't believe in tarot
I don't believe in Hitler
I don't believe in Jesus
I don't believe in Kennedy
I don't believe in Buddha
I don't believe in mantra
I don't believe in Goether
I don't believe in yoga
I don't believe in kings
I don't believe in Elvis
I don't believe in Zimmerman
I don't believe in Beatles

I just believe in me

...

Bron: http://songteksten.net/lyric/1707/25...ennon/god.html
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa

Laatst gewijzigd door vuggie : 10 maart 2015 om 19:46.
vuggie is offline