Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2019, 11:49   #880
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dacht dat jij een fervent verdediger was van de kies PLICHT.
Ik ben, en blijf een voorstander van een opkomstplicht. Absoluut zelfs.





Citaat:
Ja, dus, in de mate dat die de parlementaire nutteloosheid opdrijft. Beter zou zijn van geen bestuur te hebben, maar bij gebrek aan beter, is een kreupel en zinloos bestuur nog altijd beter dan een dat weet wat het wil.
Niet mee eens. Omdat ik niet uitga van jouw premisse dat een inefficiënt staatsbestuur wenselijk is. En aangezien de VB zetelpoppen de maximale nutteloosheid benaderen zijn ze (voor mij) dan ook best te vermijden. Niet-verkozen geraken is daarvoor een uiterst efficiënte werkwijze.


Citaat:
Als ze tegenstemmen is dat goed genoeg he. Een parlement dat tegen alles stemt, en enkel maar zinloze en holle debatten houdt, is het tweede beste na er geen te hebben.
Ook niet mee eens.
Een Blok zetelvulling die niet aanwezig is en dus niet automatisch tegen stemt tegen alles maakt het voor de rest v/h halfrond eenvoudiger om efficiënt te beslissen (meerderheid halen). Voor mij is dat winst, maar ik begrijp dat jij dat eerder als ongewenst ziet.
Trouwens, als ze aanwezig zijn komt er toch niets dan toogpraat uit. cfr hun absolute topper Jan Penris : https://www.facebook.com/vtmnieuws/v...7321196479443/

Citaat:
Inderdaad, en dat was juist wat ik JOU aanwreef, dat je die correlatie leek te leggen, als voorstander van de kiesplicht BEHALVE als het om specifieke stemmen ging.
Dat misverstand is dan via mijn vorig bericht rechtgezet.

Ik vraag me af of Jie-Pie nog gauw-gauw even naar hong kong en terug is gevlogen om zijn oproepingsbrief te gaan halen, om toch nog ultiem te kunnen 'democratische expressie' geven van zijn opinie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden