Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2016, 09:06   #10
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Als ik het goed lees gaat het er vooral om dat ze denken dat er een causaliteit is tussen de "hoge" waarde van de euro en de aanwezigheid van € 500 briefjes. Of om het m.a.w. te zeggen, de € 500 briefjes worden gebruikt als store of value.

Ze willen die dus nu uit de handel nemen om een aantal van die mensen die ze gebruiken als store of value naar de US dollar te duwen en deze in prijs op te drijven (of om het anders te zeggen de euro naar beneden te duwen).

Los van een discussie over cashless, is dit wel een teken van een veel groter probleem, met name dat het ECB beleid van 0% interest niet aanslaat.

De onderliggende trend is nog steeds deflatoir. Niet in het minst omdat de olie goedkoop is (waarvan ik vermoed dat de Arabieren hier specifiek op mikken).

Als je het mij vraagt kun je 2 dingen doen :
- of je stapt over op USD in de hoop dat die nu gaat stijgen omdat die gebruikt gaat worden als store of value. De kans is echter reëel dat de FED hetzelfde gaat doen.
- of je gaat op een andere munt over waarvan je vermoedt dat die niet zo direct in het vizier komt. Echter dat laatste ligt nogal moeilijk omdat vrijwel alle overheden/banken (1 pot nat) waar ook in vieze papieren zitten.

Persoonlijk gok ik erop dat een aantal van die mensen hun heil zullen gaan zoeken in goud of in cryptocurrency.

De overheden hebben dit totaal aan zichzelf te danken. Als je alles aan banden legt en wil controleren dan gaan de mensen op de duur gewoon geen interesse meer hebben om het nog te doen.
De wereld is aan het evolueren naar een totalitair regime dat veel meer overeenkomsten vertoont met het communisme dan met het kapitalisme.

Nog een beetje verder denken, heb ik zo het idee dat de grote financiers en bedrijven er lak aan hebben in welk systeem ze functioneren zolang ze maar de macht hebben. Concreet gezien evolueren wij dus nu naar een soort corporate communisme waarin alles en iedereen eigendom is van hen.

Bedroevend.

In elk geval is het duidelijk dat de democratie dood is.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 17 februari 2016 om 09:32.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden