Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2007, 19:35   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein Bekijk bericht
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Je haalt de economische groei en de rentemeevaller aan, maar je vergeet daarentegen wel de stijgende stookolieprijzen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ik vind wel degelijk dat de Open Vld, samen met de coalitiepartners, een goed beleid heeft gevoerd. Geen enkele regering echter gaat foutloos tewerk en hier en daar zijn er wellicht zaken op te merken. Maar je kunt niet ontkennen dat het globale beeld klopt en België grote vooruitgangen heeft geboekt. Hierin worden we zelfs bijgetreden door de secretaris-generaal van de OESO: “De wereld neemt hier nota van.” Hieruit blijkt dat België een modelstaat is geworden. De OESO verwijst vooral naar onze goed draaiende economie, daling van de overheidsschuld, Generatiepact en het activeringsbeleid. Als kritiek haalt de OESO echter wel aan dat ons land het enige OESO-lid is waar de werkloosheidsuitkeringen niet beperkt zijn in de tijd. Hiervan ben ik zeker een voorstander.[/FONT][/SIZE]


[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Het OESO rapport toont eigenlijk vooral aan dat we goed op weg zijn, en ook zo verder moeten doen. Er dienen dus nog een aantal hervormingen te komen, waar de Open Vld zeker voorstander van is.[/FONT][/SIZE]

Ik herinner me dat de CVP tijdens de pre-campagne in 1999 ook zwaaide met een internationaal rapport. Dat moest bewijzen dat België het vierde beste land ter wereld was om in te leven en dat de liberale kritiek dus nergens op sloeg. Het was de tijd waarin Van Peel het had over het geknakte riet. Het ziet er goed uit voor Open VLD .
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline