Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2007, 23:33   #5
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Bart,
ik apprecieer het dat je antwoordt en zelfs op moeilijke posts.
Evenwel kan je me niet overtuigen, het lijstje verwezelijkingen is aan de magere kant en er is een beetje "op de winkel gelet".
Nieuwe jobs, tja , als je nu eens nieuwe jobs creerde terwijl ons buurlanden achteruitgingen, dat zou ik ferm vinden.
Het generatiepact, too little, too late...
De financiën: u heb een gouden kans laten liggen om de publieke financiën defintief te saneren.
Er was continue economische groei, dus meerontvangsten, er was een enorme rentemeevaller en last but not least wij betalen megaveel belastingen op alles en nog wat (zie ook OESO).
Voeg hier nog bij dat de persoonsbelastingen-vermindering pas de laatste 2 jaar op volle kracht zijn.
Het mag mij en anderen dan ook verwonderen dat u nog allerlei kunstgrepen + nieuw lasten hebt moeten aanwenden.
Allerlei rode lichten werden probleemloos genomen.
Zo weet Tobback ons te vertellen dat het wettelijk pensioen niets voorstelt.
Frank weet te zeggen dat we onze werklozen gewoon geld gaven, het verhaal van de doppende doktersvrouw is minimaal 25 jaar oud.
Een andere studie van derden leert dat 2 op de 3 bruiden/bruidegommen van den vreemden analfabeten zijn.Moet een staat dat dan niet onderzoeken i.p.v. zich bezig te houden met de rampzalige gevolgen.
Bea Cantillon toont aan dat onze sociale verzekeringsgraad gezakt is.
BART S. stopt een rapport van transfers onmiddellijk in de schuif als minister-p.
Eindelijk komt er schot in de zaak bij de franstaligen, niet omdat u iets gezegd hebt, maar omdat het nu uit eigen kring komt (economen, Destexhe).
Alles was ondergeschikt aan regeringsdeelname, krasselende ministers bleven.
Het spijt me, de hardwerkende vlaming , die eerlijk zijn belasting betaalt, is er niet op vooruitgegaan.
U hebt niet gerealiseerd wat van liberalen mag verwacht worden: significante lastenverlaging en vooral waar is het "ontvetten" van de staat ?
Bij al deze hogere fiscale ontvangsten werd de staat vetter en ondoelmatiger.
De senaat ging afgeschaft worden ?
Er worden verpakkingstaksen geheven voor een groener milieu, gisteren mochten we vernemen dat België op Estland na , onderaan staat wat betreft windmolens.
Verwilghen gaat het nu bestuderen, mensen, mensen toch.....

Het is nochtans zeer eenvoudig: EERLIJK, EFFICIENT, VLAAMS, FATSOENLIJK, vooruitziend en GEZOND VERSTAND.

Meer vragen wij niet .
Ik wens u toch een goede verkiezing , maar de modale eerlijk belasting betalende vlaming krijgt lang niet waarop hij/zij redelijkerwijze aanspraak op kan maken voor zo'n immens loonbeslag en dat was uw verantwoordelijkheid de laatste 8 jaar.
Ik heb geen blauwe breuk kunnen waarnemen integendeel...

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 15 maart 2007 om 23:35.
boerenverstand is offline