Discussie: belastingen
Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2008, 14:48   #6
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert De Brabandere Bekijk bericht
ik ben ook alleenstaande.

ik zou het niet een systeem tegen alleenstaanden noemen.

gezinnen met kinderen hebben ook grotere auto, groter huis (dus niet zelfde huishuur, tenzij de gezinnen klein wonen of u groot woont). Daarnaast kan het krijgen van kinderen alleen maar aangemoedigd worden. Denk maar aan het verhaal van de vergrijzing.

Wat ik ergens anders de werkloosheidsval noem (in het stuk van de vakbonden), daar moet aan gewerkt worden. Het kan niet zijn dat werklozen bijna evenveel of soms zelfs meer verdienen dan iemand die werkt. bijgevolg moeten de minimumlonen omhoog. En dus ook voor alleenstaanden! (verhoging belastingvrije som is ook nodig)


Beste

Toch is het systeem redelijk negatief voor alleenstaanden ,

een gemiddeld inkomen ( zonder extra's als weekend werk of tweede job ! ) is bij mij 1200 € netto ! trek daar huishuur / lening af dan hou hou je maar een peulschil over om van te leven ( kleren , eten , electiciteit , verwarming , water , ... )

1200 € - 500 € geeft 700 € om van te leven zenne , terwijl getrouwden/samenwonenden hun inkomen wel iets meer zal zijn ........

een bij job of weekend ? dan gaat je belastingsschaal zo omhoog dat je er bijna niks aan overhoud ...............


en ik spreek uit ondervinding , zelfs ne wagen is wel wat duur ( en voor veel alleenstaanden die ik ken ! )


deze discriminatie zal er bij mij op termijn toe leiden dat ik belgië , en zelfs europa zal ontvluchten
pibo® is offline