Discussie: Energie
Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2008, 16:56   #96
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde
 
pekka_123's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En wat is je punt nu, want je reageert met twee heel verschillende zaken op nog een ander punt...
Dat is spijtig genoeg zi; groenen doen er dus best aan eerst wat deskundigheid te verwerven, vooraleer ze grote verklaringen gaan afleggen over energie.
En dat is dan weer zo'n zijsprong, die weinig vandoen heeft met de quote waarop je reageert.
Als men energie(electriciteit) goedkoper maakt (door btw verlaging) zal dat na een tijd niet meer goedkoop genoeg zijn en moet men die dus over tijd als maar goedkoper maken en dus de btw volledig afschaffen en dat is natuurlijk onmogelijk. Net als dat voor olie is zal dat ook zo zijn voor electriciteit.
Het belangrijkste argument voor u (als voorstander van kernenergie) is de prijs. U mag voor mijn part betalen voor electriciteit van kerncentrales: de prijs daarvan is dubbel zo veel als de stroom die ik betaal en die wordt geproduceerd door duurzame methodes door een coöperatieve vennootschap. Daarmee bestaat er, door die alternatieve energie, ook een concurent voor Electrabel. Nike België kan zijn electriciteit volledig zelf produceren door duurzame energie.
Electrabel heeft een monopolie positie wat betreft kernenergie en omdat de kerncentrales afbetaald zijn kan het de electriciteit zo goedkoop maken als het wil. Integendeel natuurlijk: ze maken ze zo duur als ze willen.
Met dat zogezegde "zijsprongetje" bedoelde ik dat er geen diskundigen bestaan die verklaringen zouden afleggen alleen maar om de "groenen" gelijk te geven.
Integendeel. Er bestaan wel "anti-groen deskundige" betaalt door muliti-nationals
pekka_123 is offline