Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2017, 00:59   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ethiopië heeft veel weg van Zuid Afrika. Een stam de Tigray - de blankste stam onder de stammen - heeft de macht over de andere stammen in dit land.

Ingeving: De beste ontwikkelingshulp zou zijn om elke blanke mannelijke immigrant > 100 zwarte vrouwen cadeau te geven. Hieruit zal zich een nieuw volk ontwikkelen die hoogstwaarschijnlijk zal heersen over de andere stammen. Een zware dictatuur zal het vervolgens een van de beste landen van Afrika maken...
Ja, dat klopt, de Tigre hebben de meeste macht in Ethiopië. Maar ook andere stammen zijn in de regering vertegenwoordigd. Het land doet het goed omdat de regering nadenkt en op lange termijn denkt. In Kenya wordt enkel gedacht aan de eerstvolgende verkiezingen, men wil namelijk aan de vetpotten blijven zitten. Gevolg: veel blabla, weinig lange termijn denken.
Ik heb alvast m'n best gedaan en een mulatje voortgebracht. Ik ben niet politiek correct maar zo mag je echt niet denken. Overigens in Kenia heb je de stam van de kikuyu's, degene die in opstand zijn gekomen tegen de Engelsen. Deze stam werd al 100 jaar geleden verwesterd en je kan gerust zeggen dat deze Kenia rechthoudt. De president, die ik 10 jaar geleden eens ontmoet heb, behoort tot die stam en ik moet zeggen dat ik hem het voordeel van de twijfel gun. Net als Bouterse is het Westen tegen hem, ze wilden hem vervolgen in Den Haag, en net daarom stemden de Kenianen massaal voor hem. Erg goed is hij niet, daarvoor blijft de corruptie te overheersend, maar ik zie toch enkele positieve ontwikkelingen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden