Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 11:02   #88
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U bent in ieder geval open, dat waardeer ik.
Dank je.

Ik hoop alleen maar dat die openheid mij geen bezoekje van de staatsveiligheid oplevert. Die kan traditionalisten allerminst appreciëren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ondertussen weet u ook al dat wij qua ideologie ver uit elkaar liggen.
Waarschijnlijk hebben wij ooit ongeveer op dezelfde lijn gestaan. Ik heb gewoon jarenlang ettelijke dagen en nachten besteed aan research en op basis van die research en wat mijn gevoel mij in geeft ben ik geëvolueerd naar was ik vandaag ben.

Als kind was ik een linkse katholiek. Op mijn 17de werd ik een atheistische anarchist. Een tijd later werd ik een wiccan anarcho-capitalist. Daarna werd ik een Asatruar nationaal-anarchist. etc.

Vandaag put ik mijn spiritualiteit uit een reeks van verwante religies (waaronder Asatru, Hindoeisme, Shinto en Boedhisme) en een reeks van verwante (traditionalistische) ideologieën, waarbij ik het absoluut vermijd mij tot één specifieke denkstroom te beperken. Dit is nu al meer dan een jaar stabiel, en ik heb het gevoel dat mijn spirituele en ideologische zoektochten zo stillaan aan zijn einde lopen.

De meeste mensen geraken niet zover omdat ze te veel "inside the box" denken en er als gevolg niet in slagen om te beseffen dat alles waarin ze geloven wel eens fout zou kunnen zijn
IlluSionS667 is offline