Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2018, 14:25   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie de louter economische voordelen niet van drugs te verbieden (behalve natuurlijk voor de dealers zelf: het verbod maakt de markt veel lucratiever). Ik denk dat er twee redenen zijn om drugs te verbieden, wetende dat er een grote vraag naar is. De eerste reden heb ik al aangehaald: het "rechtvaardigt" veel middelen voor een repressief apparaat. Maar de tweede reden is dat, gezien de grote vraag, het altijd redelijk is om aan te nemen dat politieke tegenstanders wel ergens gebruiker zijn, of gebruikers in hun omgeving hebben. Je kan dan selectief mensen viseren en ze aan het kruis nagelen zogezegd voor drugsgebruik. Altijd handig om arbitrair mensen kunnen te veroordelen.

Daarentegen, er is wel degelijk een verband tussen cannabis gebruik en schizofrenie. Men weet niet 100% zeker in welke richting de causaliteit gaat, maar er is een sterke correlatie tussen cannabis gebruik en de eerste schizofrenie crisis van een patiënt.

http://www.schizophrenia.com/prevent...reetdrugs.html

Dat op zich is geen reden om het te verbieden: gewoon roken en longkanker zijn ook causaal sterk gebonden. Zo een dingen kunnen ziek maken.
Zie dictator Duterte.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden