Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2019, 13:20   #100
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel in een moslim land als Kazakhstan zie je ook gemengde zwembaden, EN is er ook een alcoholcultuur waar moslims volop aan meedoen.
Turkije heeft ook gemengde zwembaden, en Turkije heeft ook een drinkcultuur. De nationale held Ataturk was een grote liefhebber van raki...

Dus de moslims hier (die van Marokkaanse afkomst toch, de Turken zijn veel gematigder en relaxer) zijn radicaler dan in moslim landen als Turkije... In vind de meeste Belgen van Turkse afkomst helemaal niet extreem, de meeste van Marokkaanse afkomst wel... (ik heb ook van Marokkanen gehoord dat er spanningen zijn tussen beide omdat Turken "geen echte moslims" zouden zijn omdat ze nu en dan drinken en in het algemeen gematigder zijn)
Ik wil er wel aan toevoegen dat dat mijn conclusies zijn van enkele jaren geleden, en van toen ik in Brussel studeerde (nu ruim 20 jaar geleden). Bij de jongste generaties zie je dat Marokkanen niet meer gesluierd lopen maar net heel sexy gekleed. Ik denk dat sinds de aanslagen en IS radicale Islam niet meer zo aantrekkelijk is. De jonge generaties laten zich gaan in hedonisme. Is ook niet volledig ok, maar toch beter dan Islam fundamentalisme.



Overigens de koning van Marokko is een echte gay.

https://www.moroccomail.fr/2019/02/2...-ferran-sales/


Laatst gewijzigd door tomm : 4 augustus 2019 om 13:29.
tomm is offline