Discussie: CumEx Files
Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2018, 14:51   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
gdvrdegdvrdegdvrrr......10 JAAR na de "financiele crisis" in ons leven.

Inderdaad,"Hoe DURVEN ze?"
Het was al bezig voor de financiële crisis en het is niet eens opgemerkt door al die onderzoekers, commissies, rechters, politici, ambtenaren, ... die de financiële sector hebben onder de loep genomen.

Ik ben in mijn zoektocht vandaag wel een pagina tegen gekomen uit 2009 over een fraudeur en tussen zijn technieken stond CumEx al tussen. Spijtig genoeg vind ik die bron niet meer terug.

Volgens mij is het dus een achterpoort die al langer gekend was bij machtige politici, bedrijfsleiders, journalisten, advocatenbureau's, auditeurs, fiscalisten, ... maar die lieten begaan zoals gewoonlijk. Als een klokkenluider een onvermoede politierechercheur of lagere fiscale ambtenaar niet de ogen opent en aan het werk dwingt blijft die boel gewoon draaien. En die ambtenaar of rechercheur kan maar beter onmiddellijk verscheidene persorganen inlichten zodat hij niet onmiddellijk gekortwiekt wordt.

Het waait dan wel weer over. Een andere achterdeur gaat open en de machtigen kunnen weer poen scheppen. Hoeveel mensen zijn er na al die panama, bahama, lux, paradise, libor, .. papers, leaks & scandals eigenlijk al veroordeeld ? Van hoeveel banken zijn de deuren op slot en zitten de bankiers voor de rest van hun leven vast ? Van niet teveel heb ik de indruk. Een deel van de buit af staan aan een overheid en ze mogen weer verder.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden