Los bericht bekijken
Oud 5 september 2011, 10:27   #50
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Aan goud kleven inderdaad ook nadelen. Maar als je naar het scenario van een total currency collapse gaat dan kan je best beleggen in shotguns & canned goods.



Het is uiterst moeilijk om de doelstellingen en capaciteiten van alle actoren individueel in te schatten maar volgens mij weten er een heleboel mensen het niet en bovenal wordt nog steeds enkel op korte termijn gedacht.

Ik kan enkel poneren dat jij denkt dat degenen die nu de touwtjes in handen hebben om een of andere reden nu wel weten waar ze mee bezig zijn? Als ze weten wat de langere termijn implicaties van het huidig beleid gingen zijn, hoe zijn we dan ooit in deze shit beland?

Zijn die mensen nu ineens zoveel slimmer of competenter dan ze waren toen alles 'goed ging' (en we ondertussen maar geld bleven uitgeven en beloven dat er simpelweg niet was?).




Is het niet verschrikkelijk immoreel om het niet als een significant nadeel (naast alle andere) van inflatie te zien dat je daardoor mogelijk miljoenen mensen de honger in jaagt en potentieel een hoop gewapende conflicten gaat beginnen?

En btw: een 'milde' reële inflatie van 5% op jaarbasis betekent in relatiteit dat je inkomen en je spaargeld op 10 jaar tijd 40% gedaald is. Dat gaat 'zelfs' in westerse landen heel grote groepen mensen heel hard treffen.
Laat mij het zo stellen : in politieke kringen wordt er heel wat gelobbied, niet in het minst door de banksector en de wapensector om er maar een paar te noemen. Het zou dus wel eens kunnen dat men de nadelen er wel van kent, maar doet alsof zijn neus bloedt.

Het is een slecht gegeven, maar ik denk echt niet dat je moet verwachten dat er snel iets zal veranderen. Ik denk evenmin dat men het tot hyperinflatie zal komen, want de gevolgen kunnen ook wel eens tegen degenen werken, die er gebruik van maken (kijk maar naar wat er met al die munten is gebeurd die aan hyperinflatie onderhevig zijn geweest). Dat is al wat ik ermee bedoel.

Just my €.02

Laatst gewijzigd door Stingray : 5 september 2011 om 10:29.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden