Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2018, 14:55   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard 14 citaten van Elon Musk

Aangezien hier toch een paar forummers geen hoge dunk hebben van Musk, en zijn bedrijfsfilosofie, ben ik zo vrij 14 van zijn citaten te vertalen (uit het Duits) via het bekend ondernemerstijdschrift Impulse.

ff door ggl-vertaler c/p:

https://www.impulse.de/management/se...e/3512561.html
17 Mai 2017
14 inspirierende Zitate von Elon Musk
...

Elon Musk over slechte kansen:

"Als iets belangrijk genoeg is, doe het dan, zelfs als alle tegenslagen tegen u zijn."

Elon Musk over het bouwen van een bedrijf:

"Het bouwen van een bedrijf is als een cake bakken. Je hebt precies de juiste hoeveelheid ingrediënten nodig."

Elon Musk over geduld:

"Geduld is een deugd en ik leer het gewoon. Het is een moeilijke les."

Elon Musk over streefdoelen:

"Mensen werken beter wanneer ze weten waarvoor en waarom. Het is belangrijk dat mensen ernaar uitkijken om 's ochtends naar hun werk te gaan en ervan te genieten."

Elon Musk over geweldige bedrijven:

"Geweldige bedrijven zijn gebouwd op geweldige producten."

Elon Musk over bedrijfsstichtingen:

"Ik start bedrijven niet om bedrijven te starten, maar om dingen te doen."

Elon Musk over risico:

"Het is prima om al je eieren in een enkele mand te bewaren, zolang je kijkt wat er met de mand gebeurt."

Elon Musk over innovatie:

"Hoe ontstaat innovatief denken? Het is een houding die je moet kiezen."

Elon Musk over gecompliceerde taken:

"Het is een vergissing om een groot aantal mensen aan te nemen om een ingewikkelde taak op te lossen. Velen kunnen nooit talent goedmaken als het gaat om het vinden van de juiste oplossing (twee mensen die iets niet weten, zijn niet beter dan een). Ze zullen de voortgang stoppen en het ongelooflijk duur maken."

Elon Musk over ondernemerschap:

"Ondernemer zijn is als het eten van glas en het staren naar de afgrond van de dood."

Elon Musk over zelfgenoegzaamheid:

"Denk altijd na over hoe je de dingen beter kunt doen en stel jezelf steeds in vraag."

Elon Musk over zijn grootste fout:

"Mijn grootste fout is waarschijnlijk te veel waarde hechten aan iemands talent en niet aan zijn persoonlijkheid. Ik vind het belangrijk dat iemand een goed hart heeft."

Elon Musk over het verleden:

"Als iemand in het verleden wil leven, dan weet hij niet veel over de geschiedenis. Het leven in vroegere tijden was zum kotzen. Mensen wisten heel weinig en je zou waarschijnlijk op jonge leeftijd aan een vreselijke ziekte zijn overleden. Je zou waarschijnlijk geen tanden meer hebben. Als vrouw zou het vooral slecht zijn."

Elon Musk over de toekomst:

"Als je 's morgens wakker wordt en denkt dat de toekomst beter zal zijn, is het een mooie dag. Anders is hij dat niet."

Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2018 om 14:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden