Discussie: De oneindigheid.
Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2018, 06:42   #433
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit gaat dus nergens over of misschien denk je dat het filosofie is. En je blijft het antwoord schuldig op mijn post 423 waar ik bezwaar maakte tegen je redeneringen over geen geld en 5 x ellende terwijl dat niks te maken heeft met je nietsisme. Want je voorbeelden gaan over getallen en rekenen en niet over filosofie.
Het gaat over het vermenigvuldigen van de oneindigheid, zoals je ook 0 kunt vermenigvuldigen in de concrete vorm geen geld te bezitten te vermenigvuldigen over 5 mannen is 5 x 0.
Die ellende behoeft er niet per se bij.

En dan heb ik nog een extra voorbeeld gegeven van het Absolute Niets, dat je zelfs dat kunt vermenigvuldigen als je er vele malen aan kunt denken.

Aldus.

Het is filosofische wiskunde.
Citaat:
Bovendien: de vijf mannen zonder geld hebben schulden, de eerste 10 Euro, de tweede 100 Euro, de derde 1000 Euro en de anderen 10.000 en 100.000 Euro.
Ja, ja, jij wilt er graag van alles en nog wat bij verzinnen.....
Citaat:

Dus ze bezitten elk minder dan niets.
Ja, maar dat is niet het onderwerp, waar over het ging, de vermenigvuldiging van 0.
Citaat:
Ze zouden wel willen dat ze niets bezaten want dan waren ze van hun schulden af. Maar helaas, de bank rekent ook met negatieve getallen en ze kunnen er niet onderuit.
Mooi, en gaan ze dan naar de voedselbank om toch nog aan eten te kunnen komen of plegen ze zelfmoord.
En denken ze dan in het absolute Niets van de dood terecht te komen of geloven ze in een eeuwig leven in de hemel.

Zijn het nog steeds 5 mannen dan heb je 5 x absoluut Niets of 5 x het eeuwige leven.

Nu jij weer....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden