Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2002, 13:53   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
België is een land dat symbool staat voor de haat. Haat jegens Vlaanderen en zijn inwoners. Na de oorlog heeft deze staat geprobeerd de Vlaamse beweging uit te roeien. Er werd een genocide georganiseerd tegen alle bewuste Vlamingen. Vrouwen werden op grote schaal verkracht en onteerd, onschuldige mensen standrechterlijk geëxecuteerd, burgerrechten ontnomen, in de gevangenis gegooid louter omdat ze Vlaamsgezind waren of omdat ze de ene bezetter (Duitsland) hadden verkozen boven de andere (België). Alle landen in Europa hebben amnestie afgekondigd, in het belang van hun eigen voortbestaan. Alleen in België is en blijft (!!) dit onbespreekbaar. De blinde haat jegens Vlaanderen is gewoon onbeschrijfelijk en onverklaarbaar. Zolang men niet tot verzoening komt, blijft deze wonde etteren en worden de frustraties van generatie op generatie overgedragen. Als België uit mekaar spat, zal het dat voor een groot deel aan zichzelf te danken hebben.
Chagerijn en rancune om wat in die donkere periode gebeurd is, kan ik aanvaarden als argument tegen België.
Het weze wel gezegd dat bepaalde individuen uit de Hitlerjugend zich die ganse affaire niet aan het hart lieten komen, en na gedane boete een van de grootste belgische zakenimperia uitbouwden i.p.v. wraakzuchtig in een hoekje te gaan zitten kniezen zoals sommige anderen.

Citaat:
Een andere is de politieke inertie van dit land. Aangezien we verplicht zijn om met mensen van een totaal andere taal en cultuur tot een vergelijk te komen, is elke politieke beslissing een waterig compromis waar noch Vlaanderen, noch wallonië mee gediend is. Daardoor wordt er gewoon rotslecht beleid gevoerd. Herinner u de wafelijzerpolitiek mbt overheidsuigaven, of Waalse werkgelegeheidsministers die Vlaamse bedrijven gaan verplichten jongeren aan te nemen, terwijl er in Vlaanderen helemaal geen werkloze jongeren beschikbaar waren. Dat is dus een argument dat verschilt van het financiële: Belgie wordt slecht bestuurd door zijn halfslachtige twee-en-een-half-ledigheid.
Dit alles zou opgelost worden mits een terugkeer naar een duidelijke, democratische doorzichtige UNITAIRE staatsstructuur. Het federalisme van kust-mijn-kloten, bekokstoofd door de tsjeven en verwezenlijkt met hand en spandiensten van VU-nonkel Hugo-gedaan-met-geven-en-toegeven, blijkt gewoon een onwerkbaar model dat bovendien aan de ganse natie nog veel meer duiten kost dan een afgeslankt unitair bestel.

Citaat:
Wilt u nog wat argumenten?
Neen, mutatis mutandis is het toch steeds de geldzak die spreekt.
Citaat:
Belgie is een uitvinding van de Europese grootmachten om het oude Middenrijk koest te houden (Bourgondië, de Nederlanden). Verdeel en heers, nietwaar? We zouden een veel grotere zeg hebben in Europa als we een unie zouden vormen met Nederland en een einde zouden stellen aan het Belgisch separatisme van 1830.
Typisch de vlaamse knipmes-kruipers-slaven-dienaars-en knechtenmentaliteit.
Janken om van de éne meester te worden bevrijd, om al op voorhand reikhalzend uit te kijken naar een andere om in de kont te kruipen.
Ze zullen boven de moerdijk echt vol verlangen zitten te wachten op het zootje vlaamsche dwazekloten en boeren dat zich op politiek vlak zo gemakkelijk laat in doeken draaien, dat zich in de sociale zekerheid een schuld heeft op de hals gehaald i.p.v. een spaarpot aangelegd zoals zijzelf, en dat zich op gebied van vreemdelingenzaken zo racistisch opstelt als de leider van een amerikaanse KKK-clan......

Citaat:
En zo zou ik nog wel even kunnen doorgaan.
Hoeft niet hoor.
Ik ken de ware reden.
Die kan je niet weerleggen.

Citaat:
Eigenlijk zou ik de vraag willen omkeren. Heeft u enig zinnig argument VOOR het voortbestaan van België? En kom niet af met "het is altijd zo geweest" of "traditie" he.
De geldzak van een meerderheid der belgen. Dat is al één belangrijk argument. Niet het gejank van een paar gefrustreerde kruideniers die na frauduleus invullen van hun aangifte, zich nog steeds door de walen bestolen voelen.
Citaat:
Het is een beetje zwak dat u uw eigen argument enkel kan onderbouwen door uw tegenstander belachelijk te maken.
Hoef ik echt niet zelf te doen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden