Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2017, 15:26   #60
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U mag mij volgende tekst niet kwalijk nemen maar 'slachtoffer' van een schijnhuwelijk is er voor mij zwaar over.
Ik denk dat u niet goed kunt lezen.
Lees de definitie van een schijnhuwelijk eens goed, en let op het vette gedeelte :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door definitie
Een schijnhuwelijk is een huwelijk waarbij "ondanks de gegeven formele toestemmingen tot het huwelijk, uit een geheel van omstandigheden blijkt dat de intentie van minstens één van de echtgenoten kennelijk niet gericht is op het totstandbrengen van een duurzame levensgemeenschap, maar enkel op het bekomen van een verblijfsrechtelijk voordeel"
Uw idee dat beiden ervan op de hoogte moeten zijn, en het dus een gezamenlijk misdrijf is, snijdt dus absoluut geen hout.
De rechter heeft dit huwelijk ondertussen nietig verklaard op basis van schijnhuwelijk, wilt u dan ook zeggen dat de rechter maar wat uit de nek kletst?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In de meeste gevallen hebben de personen die een 'schijnhuwelijk' aangegaan zijn daar ook deftig wat centjes voor getrokken.
Heeft u daar bewijzen van, dat dat over de meeste gevallen gaat?
Er zijn heel veel mensen (een meerderheid vrouwen overigens) die slachtoffer worden van een schijnhuwelijk.

Maar wat mij opvalt is het hardnekkige ontkennen dat ik lees in dit topic.
Al van in het begin wordt gezegd dat het wel over een slecht huwelijk zal gegaan zijn, of het is wraak voor een mislukt huwelijk, of ik werd betaald voor een schijnhuwelijk.
Waar halen jullie zomaar het recht vandaan om over een geval dat jullie totaal niet kennen een oordeel te vellen?
En een oordeel dat dan nog gebaseerd is op pure vooroordelen.
Of hebben jullie schrik dat jullie zelf ooit slachtoffer zouden kunnen worden, en komt daarvan dat ontkenningsgedrag?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U denk waar haalt die Universalia dat? Wel ik heb een collega gehad die een 'schijnhuwelijk' met iemand van het Noord-Afrikaanse type aangegaan is.
En ik heb eens een kat met 3 poten gezien, dus hebben alle katten 3 poten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus: schijnhuwelijken dienen streng bestraft te worden en verboden worden.
Inderdaad, of het nu gaat om één partij die liefde simuleert of beide partijen die samen op papieren uit zijn, in beide gevallen moet dit zwaar bestraft worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien lag het woord schijnhuwelijk in dit geval nog ergens anders of was het verkeerd gekozen, dunno?
Gewoon eens goed de definitie lezen kan al veel ophelderen.
De definitie komt van jouw eigen bron, overigens...

Schijnhuwelijk
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 2 juli 2017 om 15:29.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden