Los bericht bekijken
Oud 19 april 2019, 11:34   #1
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard Commotie nadat Aalsters burgemeester D’Haese (N-VA) allochtone moeder de les spelt

https://www.hln.be/regio/aalst/commo...pelt~a77b5426/

Uitspraak Christoph D'Haese (N-VA)

Citaat:
Terwijl de hardwerkende Vlaming zich in alle bochten wringt om zijn kinderen van opvang te voorzien in de vakantie, laat deze allochtone moeder haar kinderen alleen thuis.
Rosita Monsieur over de uitspraak:

Citaat:
Die uitspraak is zeer ongelukkig en polariserend. Zeker niet nodig. Allochtoon, autochtoon, wat maakt het uit? Moest hij weten hoeveel kinderen er deze vakantie alleen thuis zitten, of hoeveel senioren er alleen zitten te verpieteren, hij zou schrikken. Hij heeft drie straathoekwerkers, die horen dat te weten. Moesten de wijkagenten hun wijk kennen, zouden ze ook op de hoogte moeten zijn
Reactie van Christophe D'Haese

Citaat:
Ik kom veel buiten als burgemeester en zie het regelmatig dat kinderen van Afrikaanse afkomst alleen worden gelaten. Ik wil niet stigmatiseren, maar het is een vaststelling





Ik ben van mening dat gerust mag gezegd worden dat het om een allochtone moeder gaat. het is niet stigmatiserend bedoeld, het is inderdaad een vaststelling. Christoph D'Haese wil benadrukken dat het in Aalst vooral allochtone moeders zijn die dit doen, wat niet betekent dat autochtone het niet doen, maar als dit wordt vastgesteld als een integratieprobleem (bvb gezien de andere cultuur is er een andere manier van opvoeden, ...) zie ik het probleem niet om dat te vermelden. Het kan alleen maar bijdragen tot betere integratie van allochtonen in onze maatschappij, toch?

Het wordt toch altijd gedaan? Soms worden minderheden vermeld om de informatie meer te kaderen. Bijvoorbeeld: "Persoon met een handicap valt van de trap" geeft meer context dan "Persoon valt van de trap".

Wat vindt u? Moest de burgemeester dit detail verzwijgen? Zoja, waarom precies?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 19 april 2019 om 11:35.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden