Los bericht bekijken
Oud 21 april 2019, 12:52   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ahum ahum ahum, zo makkelijk is de juiste kinderopvang vinden niet.

Allochtonen hebben soms geen uitgebreid sociaal netwerk van familie en vrienden om terug op te vallen voor de kinderen. En alle georganiseerde kinderopvang is weldegelijk betalend.
Ik mag bv deze laatste week van de paasvakantie grotendeels verlof nemen omdat m'n ouders (mijn kinderopvang) op verlof zijn. Maar vorig jaar met de grote vakantie was het echt erg. Ik zocht in augustus dringend stedelijke kinderopvang omdat m'n ouders er in september niet zouden zijn en m'n dochter nog te jong was voor school. Niemand had plek en na twee weken had ik pas een reactie nadat er enkele onthaalmoeders terug uit hun verlof waren. Gelukkig heeft mijn man dan een maand verlof genomen of ik had misschien opvang gehad (tegen betaling uiteraard). Trouwens, vanaf 3 jaar is er plots geen stedelijke kinderopvang (naar inkomen) meer. Los het dan als ouder maar op met familie, officieel verlof en dure sportweken bv.

Volgens mij stelt de Aalsterse burgemeester dus weldegelijk de (afrikaanse) allochtonen in een slecht daglicht. Een 12-jarige kan heus al voor een paar uur op jongere kinderen passen.
Tja, een 12-jarige wordt binnen sommige culturen ook al voor andere dingen geschikt geacht...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden