Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2006, 19:44   #1
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard vraagje over 9/11 en telefoons aan boord

Toen ik vanmorgen de krant las (Het Belang Van Limburg) kwam ik uit op een artikel ivm telefoneren op een vliegtuig. Airbus zou het dit jaar nog mogelijk maken om tijdens de vlucht te kunnen bellen. Boeing zou later volgen met een gelijkaardig systeem.

Ik heb de website van Het Belang even doorzocht om het artikel naar hier te linken, zonder succes. Daarom ff gegoogeld en daar ben ik ongeveer hetzelfde artikel tegengekomen. Ik zal deze dan maar even hier linken als referentie.

Citaat:
Plane maker Airbus reported progress in plans to enable passengers to use mobile phones in flight, beginning in 2006. Test equipment aboard an Airbus A320 plane demonstrated that mobile phones can be used without interfering with navigation systems, according to Airbus.
http://findarticles.com/p/articles/m..._6/ai_n6230547

Nu rijzen er dus enkele vragen bij mij op. Ik moest toevallig terugdenken aan de telefoongesprekken die tijdens 9 september gemaakt zijn door de slachtoffers in de gekaapte vliegtuigen. Hoe kan da als dit nu pas kan? Iemand meer kennis over het onderwerp?

Ik kan slecht 2 conclusies trekken:

1. (in geval dat het niet kan): Ze zijn serieus met ons voeten aan het spelen. Leugenaars!

2. (in het geval dat het wel kan): De VS neemt dus elk GSM gesprek van elke burger die een GSM gebruikt op, zonder dat de mensen hiervan weten. Ah ja, hoe hadden ze anders die gesprekken. En dan deden ze het dus al voor 9/11. Gebeurt dat hier dan ook?

Stof tot nadenken.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden