Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2005, 12:57   #8
De_ Republikein
Vreemdeling
 
De_ Republikein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 49
Standaard

Informeel worden er in de EU allianties beklonken waar we als burger geen grip op hebben. Giet het in een democratische vorm en probeer er rechtstreeks controle op te houden. Ik hoop niet dat we de kant van de USA opgaan. Voor een gekozen president voor de EU ben ik ook voor, zij onder strikte condities. Bij een federatie en confederatie kun je de nodige twijfels hebben. Opmerkelijk is dat er met Europese landen allerlei beleid wordt gemaakt, maar dat wanneer er een parlementaire instituut daarvoor bijgemaakt zou moeten worden, het federalisme en confederalisme als boeman tevoorschijn wordt gehaald. Ik vraag me trouwens af waarom Wallonië en Vlaanderen zonodig een confederatie moeten handhaven. Het geld dat Wallonië nodig heeft, kan toch veel beter in Europees verband geregeld worden?
Verder denk ik dat zonder de zorg voor een machtsevenwicht tussen de Europese landen er op den duur weinig democratie in Europa meer zal zijn. Met het vertrouwen dat er nu is moeten we zorgen voor de opbouw van een degelijke en houdbare structuur.
De_ Republikein is offline   Met citaat antwoorden