Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2018, 19:06   #78
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het heeft 11 miljoen euro gekost als ik me niet vergis. Het is ook toevallig 1/5 van de grootte van Hornsdale in Australie (goede 50 miljoen).

Deze installatie is voor netstabilisatie en zal op die manier goed geld opleveren. Ik vraag me ook af of hij een impact gaat hebben op de afschakelplannen. Als er hier in het maasland 23 MWh in reserve staat kan ik mij inbeelden dat ze daarmee toch heel wat gezinnen kunnen voorzien van stroom indien er problemen zouden zijn.
Dergelijke prijzen en vermogens zouden bedrijven op een bedrijventerrein wel eens gezamelijk kunnen doen overwegen om te investeren in een buffer voor de eigen zone...

Betrouwbaarder dan een windmolen op de parking en mogelijk goed samengaand met hectares zonnepanelen op de lokale industriedaken...

Dergelijke energie-autonomie van steeds grotere delen van het land zal echter door de energieleveranciers en de politiek te vuur en te zwaard bestreden worden...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden