Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2009, 23:06   #47
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
De zwarte Europese adel en koningshuizen hebben tal van aanwijzingen achtergelaten dat zij zwart waren en een zwarte identiteit hadden. Wellicht zijn zij nakomelingen van de Afrikaanse Grimaldi mens, versterkt met latere immigranten uit Africa en elders.

Er zijn ontzettend veel afbeeldingen van Moren, Afrikanen in Europa. Veel Moren als sieraden, kostbare kunstwerken, heraldiek en familie namen. Wat kan deze liefde voor afrikanen anders betekenen dat dat zij symbolen waren voor blauw bloed. Afgezien daarvan bestaan er genoeg beschrijvingen van adellijke personen als zwart en bruin. Tevens ogen zij classiek afrikaans en gaat die onzin van ' zwarte caucasiers' niet op.

Blauw bloed komt van blauwe mannen, zoals men in Europa (500-1500) de zwarten noemde. Ze werden zelf onder de Vikings gesignaleerd.

De haat tegen zwarten heeft zijn oorzaak in de zwarte overheersing door zwarten van witten (1500-1789) waaraan de Franse Revolutie een einde maakte. De adel was herkenbaar aan zijn kleur. Vandaar dat men als concessie zich wit ging schilderen en blonde pruiken dragen. de cremes waren blekende cremes.
U BENT DE GESCHIEDENIS AAN HET VERVALSEN!!!!!


Ik heb deze topic pas toevallig ontmoet, maar zal later terugkeren, ze lezen en nog commentaar geven.

In die ene post die ik hier repliceer merk ik niets anders dan gissen, veronderstellingen, ........

Als men het heeft over 'hij was heel zwart', dan heeft men dat over het haar, niet over de huid!!

Van oude zwartwitte (uiteraard) pentekeningen, kun je helemaal niets uitmaken of de persoon in kwestie zwartgetint was!!

De Habsburgers hebben GEEN ENKELE maar dan ook GEEN ENKELE kenmerken van zwartafrikaanders!!

Die enkele Amsterdamse edellieden vertegenwoordigen niet de gehele Europese Adelstand!! En als er in de Amsterdamse adelstand wel eens kleurlingen waren, dan is dit niet zo verwonderlijk gezien het rijke koloniale verleden van Nederland. Houden we ook rekening met bv de Oostindische Compagnie.....

Ik sta perplex van dit topic hier!!!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden