Los bericht bekijken
Oud 30 september 2018, 18:31   #229
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Verrassing gisteren: designer merk Miz Mooz - dat ik door een dozijn vaststellingen totnogtoe als kwalitatief beschouwde - voor een eerste keer brol.
Specifiek: buitenkant schoen leder, degelijke zool en hak.
Maar binnen iets nog niet eerder gezien bij schoenen: een zilverkleurige aluminium lijkende folie die je kunt afwrijven net als die polyurethaan, geen smerige rolletjes / klodders, maar als wolk zilver fragmentjes. Met eronder dezelfde poederachtige basis (zoals ze voor isolatie gebruiken) als bij polyurethaan.

Ik ben al eerder een merk tegengekomen (3 vaststellingen), ook degelijk, ook binnenkant zilverkleurige alu achtige folie, maar die trok los in reepjes, deze van Miz Mooz dus in erg fijne snippertjes.

Voor de rest, typisch, amper gedragen, gekocht, voeten erin steken, of gewoon met nagel schuren, en volstaat al om die rommel los te doen komen.

Dus de merknaam "Miz Mooz" is geen herkenningspunt voor kwaliteit meer.
Zoiets is praktisch gezien even erge rommel als bvb Trend One van Shoe Post rename > Shoe Discount > rename Bristol.
Want het valt economisch gezien niet te herstellen. Het enige dat je kunt doen is zoveel mogelijk binnenbekleding (je kunt maar aan de bereikbare delen) afwrijven, tot er geen wolken aludeeltjes en polystyreen meer vrij komen, en dan met een soepel blijvende klevende stof in die vorm uitgesneden stukken leer, of stof in de plaats plakken. Een tijdrovende berg prutswerk en dus onbetaalbaar, tenzij je het zoals ik als bijklusje doe voor weinig te verwachten.

Ik vraag me soms af wat die verkopers in hun winkels zeggen tegen klanten die de rommel onder hun neus komen duwen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 30 september 2018 om 18:32.
Erw is offline   Met citaat antwoorden