Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2019, 20:42   #10
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mogelijks ben jij een wandelende rekenmachine, en een super coole winkelbezoeker,
maar dan zal jij toch een zeer grote uitzondering zijn.

Verder zijn de voordelen van bankkaarten enorm.
Om maar enkele te noemen: weinig cash op zak zelfs tijdens reizen over quasi gans de wereld; toch redelijk veel kunnen betalen, vb brandstof auto, onverwacht garagebezoek, arts raadplegen .. van hier tot Tokyo,
En voor de winkel: geen probleem met diefstal door personeel, geen cash tellen, geen cash beveiligen, geen cash vervoeren, perfect te combineren met stockopvolging ...
Wandelende... ?
Nee... ik doe gewoon wat moeite.
Met cash kun je niet betalen op reis?
Al die bankkaart terminals, al die verbindingen, al die netwerk en computerinfrastructuur, al die fraude / diefstal, ...

Niet dat ik deze argumenten hier pro/anti bankkaart gebruik, enkel ter illustratie van dat uw gebruik ervan even flut is als uw eerdere en uit uw quote weggelaten "Oudere mensen ...".

Zoals ik zei in mijn vorige post, cash en bankkaart hebben beiden hun eigen voor en nadelen, net als alle betaalmiddelen, en de verschillen worden klaarblijkelijk als geen algemene keuzebasis gebruikt - mensen kiezen nog steeds naargelang situatie, en ik heb zoals gezegd daar totaal niks tegen.
En dat is het punt dat ik maakte en u negeerde: ik wil niemand gedwongen zien tot bankkaarten en evenmin tot cash.
Dit onderwerp daarentegen gaat over dwang.
Overheden die bot dwingen, al dan niet via beloningen voor de ene / boetes voor de andere.
Het motief voor een dergelijke dwang is duidelijk: hetzelfde als dat van dieven. Mensen die andere mensen willen dwingen tot betaalmiddelen die zij controleren / kunnen manipuleren, kunnen enkel weinig fraaie bedoelingen hebben.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden