Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2017, 13:39   #58
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omtrent het aspect van de foto's, kan ik het volgende vertellen: ik moest mijn paspoort (internationaal reispaspoort, dus niet identiteitskaart) vernieuwen en ging dus naar de fotograaf in de buurt.
En die vertelde me het hele verhaal: de foto wordt beoordeeld door de software die internationaal erkend is. Ter plaatse in de bevolkingsdienst, door de "computer".
Enkel foto's die daaraan voldoen, zijn geschikt voor een aantal huidige en toekomstige snufjes, die onder andere (onder andere) de bescherming tegen identiteitsdiefstal moeten ten goede komen.

Is dat Kafka allemaal ?

Wel, ge leeft in een complexe moderne wereld. Neem de nadelen er maar bij, samen met de voordelen.
In lang vervlogen tijden was dat zo, Schoof. Allez, hier toch voor wat de Belgenlandse Reispas betreft:
Biedt je aan op het consulaat-generaal met ouwe reispas plus een formuliertje dat je van de website plukt. Invullen en voorzien van je handtekening. Beleefd, met twee woorden vriendelijk overhandigen.
Na controle en goedkeurende glimlach van de lokale ambtenaar (gene ambetante), nodigt hij/zij je stande pede uit naar het vogeltje te kijken en klik: fotoke wordt genomen.
Nadien wel +/- tweetal weekjes wachten tot de ooievaar komt leveren. Dat wel.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden