Los bericht bekijken
Oud 14 december 2017, 10:47   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jezus the Snake. Interessant, zo had ik het nog niet bekeken. Blijven voortdoen Harrie, ik ben verzot op alternatieve interpretaties van religie. Zo heb ik op een ander forum eens een parallel getrokken tss King Kong en Adam. Beiden kwamen ten val door hun zwakheid ten overstaan van een vrouw. Kong verloor zijn paradijs toen hij uiteindelijk als een circusattractie naar New York werd afgevoerd en Adam werd uit het paradijs verjaagd nadat Eva hem verleid had tot het eten van de verboden vrucht.
Tja, na de eerste verliefdheid (met de seksuele begeerte daarbij) volgt de ontgoocheling en misschien mogen we het wel zo zien dat wij dat allen steeds weer opnieuw mee moeten maken, dus verliefd te worden en te trouwen en dan de seks en de kinderen om vervolgens in een hoop ellende te geraken.
En die heilige (lees: onnozele) Jezus begreep er niet veel van en moest eerst gekruisigd worden om het tot Hem door te laten dringen zelf die slang te zijn (dat was Hij vergeten).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden