Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 21:39   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jaja het is al goed.

Maar je bent alweer verkeerd, te traag rijden is een gewone overtreding of 55 €.
https://www.boetecalculator.be/art-8...e-traag-rijden

Niet kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien is alleszins een zwaardere of tweede graadsovertreding:
https://wegcode.be/wetteksten/sectie...raden/148-art2

Je praat je alweer in de knoop, probeer nog eens...
de rechter micele, voor zover ik het gerecht begrijp zoals recent door een familielid rechter uitgelegd, beslist gewoon nogal binair logisch op het wettelijk kader. Ze zijn dus als het ware verplicht niet om zichzelf boven de wet te stellen en te gaan redeneren wat hun buikgevoel zegt, maar gewoon redelijk kort uit de bocht wat is het wettelijk kader, hoe pleiten die mensen tegen elkaar, en ja je zou bvb die chauffeur heel gemakkelijk kunnen vrijpleiten volgens mij...

Hangt er een beetje van af hoe hij zijn verklaring opgesteld heeft en reeds ondertekend heeft, maar in feite kan hij zichzelf vrijpleiten door bvb te stellen dat de Dacia gezwalpt heeft; of volledig links reed..... niemand die het zal tegenspreken...

Nu ik probeer hier nog de logica van het ongeval eens te achterhalen, en denk dus weldegelijk dat hier een geval is van een chauffeur die bvb onwel geworden is... en een tweede chauffeur die daar flagrant de eerste auto die hem tegengekomen is...

Ik denk dus ook niet dat iemand hier moet gaan zoeken achter een schuldige of dat elk proces daaromtrent gewoon een vorm van natrappen is van familie die een vraagstuk wil oplossen van hoe is dat hier kunnen gebeuren en wie heeft ons vader vermoord als het ware... terwijl die vader inderdaad bvb stomweg een hartarderbreuk kreeg op de snelweg bvb...

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 oktober 2017 om 21:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden