Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2019, 11:48   #1714
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik hoop dat je gelijk hebt Pandareus. Indien ik gelijk heb, gaan de West Oever Palestijnen een paar keuzes krijgen.
  • Israëli worden, zoals hun broeders al voordeden in 1948.
  • In vluchtelingenkampen in de buurlanden gaan schimmelen.
  • En/of terrorist worden. (en snel doodgaan)

Maar wat wel voor mij duidelijk is, de Jordaan gaat de fysieke grens tussen Israël en Jordanië worden/blijven.
Aan dat laatste twijfel ik geen seconde.

En de extreme versplintering (en neergang) van de Israëlische linkerzijde maakt dat centrum rechts tot extreem rechts geen enkele politieke rem moeten hanteren en voluit de kar van de settlers kunnen trekken. Quasi alle kandidaat premiers voor de volgende verkiezingen die enigzins kans maken zijn ex IDF generaals en begrijpen dus als geen ander het belang van verdedigbare grenzen.
Mijn enig twijfelpunt is : gaan ze heel de jordaanover mee annexeren, of vanuit wat nu Area C is proberen een logisch geheel te bouwen vanaf jerusalem tot aan de jordaan en dat deel dan afsplitsen ? (Het lappendeken dat nu de verdeling tussen C voor israël en A en B voor de palestijnen is, heeft geen logische opbouw.)

Probleem bij een volledige annexatie is en blijft dat de arabische bevolking dan de facto israëlische burgers worden en dus overal naartoe kunnen trekken. Dan krijg je binnen de kortste keren een burgeroorlog.

Als ze pakweg 50% annexeren, kunnen ze veel gemakkelijker blijven barrières opwerpen om de arabieren buiten te houden.

"ga maar naar jullie kant van de west bank"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden