Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2013, 08:43   #41
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Land dat U niet gebruikt is Uw eigendom niet. U hebt enkel het idee dat het Uw eigendom is omdat de Staat eigendom zo gedefinieerd heeft, wat al een systematische roof was op het moment dat dat gebeurde (agressie nr. 1). U bent de bovendien nogmaals de agressor, niet de persoon die aan het 'homesteaden' is. U heeft iemand aangevallen op de voordien onverbeterde grond die hij aan het bewerken was (agressie nr.2). U mag uw papiertje verdedigen, dat is wel Uw eigendom. Dat hebt U inderdaad gekocht.

Goed van U.
Jouw standpunt is gewoon ridicuul.

Ten eerste omdat het eigendomspapier betaald is met keiharde arbeid. Of wil je soms stellen dat geld verdienen door te werken en daar iets mee te kopen geen arbeid is.

Ten tweede omdat je stelt dat het bewerken van grond een grotere waarde heeft dan het uitvoeren van arbeid waar je geld mee verdient om dan vervolgens de grond aan te kopen.

Als jij een TV koopt met jouw arbeid en je zet die ongebruikt in een kast dan ben jij dus ook van mening dat iemand anders die zondermeer uit jouw kast mag komen halen om deze vervolgens te 'gebruiken'. Als je juwelen koopt, mag je die onmiddellijk afgeven want dan gebruik je die niet, je hangt ze gewoon rond je lijf. Een gauwdief mag die dus zondermeer 'opeisen' want hij wil het omsmelten. Goed gek zeg ik dan.

En wie gaat er voorrang krijgen als zowel ik als mijn buur een stuk grond wil gaan 'gebruiken'. Hij die patatten wil zetten, of hij die graan wil zetten. Wie gaat dat beslissen, mijnheer de koning Anarchochristophe ?

Of misschien is het wel goed, als ik het land van de arabieren ga afnemen, omdat ik een beter gebruik van al die olie kan maken dan zij ervan kunnen maken.

Dit nog allemaal onafgezien van wat je als 'gebruik' definieert. Wat wil je daarmee zeggen : enkel landbouw, er een woning op zetten ? In beide gevallen valt dat te regelen. Ik ploeg ieder jaar mijn veld om, zet er het één of andere belachelijke gewas op dat ik vervolgens vernietig. Wat dan onnozelaar ?
Of nog, ik zet er een gebouw op zonder vergunning. Wat dan ? Dan heb ik het namelijk ook in gebruik hé.

Verder : als je dan toch het puur anarchisme of kapitalisme vertegenwoordigt dan zal je er ook niets op tegen hebben dat het recht van de sterkste geldt. Dan mag je er dus ook niets op tegen hebben dat ik mij met wapens verdedig.

Ze mogen eens komen proberen zeg ik dan.

Laatst gewijzigd door Stingray : 17 maart 2013 om 08:59.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden