Los bericht bekijken
Oud 13 december 2012, 12:36   #46
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik kan me niet uitspreken over het feit of GW effectief bestaat en of het inderdaad door de mens veroorzaakt wordt.

De informatie daarover is gewoon te uiteenlopend. Maar toch lijkt er wel een bij een meerderheid van wetenschappers toch een consensus te bestaan dat GW meer negatieve dan positieve effecten zal hebben. Ik hoop alleen maar dat ze er ooit uit komen.

Wat ik mij wel erg afvraag is welk voordeel de "elite" er bij zou hebben om GW te gebruiken om de bevolking bang te maken? Het lijkt mij toch dat de machthebbers op wereldvlak er alle belang zouden bij hebben als we gewoon voortdoen zoals we bezig zijn (hoge vraag naar fossiele brandstoffen enzoverder). Lijkt me een nogal dwaze complottheorie.

Ik vind het wel jammer dat GW erg veel aandacht krijgt terwijl andere milieuproblemen onderbelicht worden. En dat zijn er heel wat, waar soms wel met grote zekerheid de oorzaken en gevolgen van aan te duiden zijn.
Viola, deze post bewijst dat u een het nodige inzicht hebt en een goede portie gezond verstand.

Helaas hebben velen in de maatschappij dit niet. Sommige mensen zijn dom, gevaarlijk dom. En het ergste van de hele zaak is dat zij zelf niet in staat zijn om dit in te zien.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden