Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 24 december 2018, 12:03   #5861
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Rusland haalt maar een fractie op van z'n grondstoffen, in de grond zijn ze extreem rijk.

Turkije heeft nog geen sancties te verwerken en is de draaischijf tussen Europa en het Midden Oosten, het zou veel sterker moeten zijn dan het nu is. De grootste luchthaven van Turkije heeft 60 miljoen passagiers met een maximum van 90 miljoen die ze niet halen, dus van waar gaan ze die 200 miljoen halen? Een megalomaan project van een dictator, meer is het niet.

Je wordt verblind door de luchthaven en grote steden, het toont modern en rijk maar dat zijn ze nauwelijks, dubbel zo rijk als Iran, dat wel, maar 4 keer lager dan België en de helft van Griekenland (per capita).

De Koerdische gebieden mag je niet in en de grote oorlog moet nog beginnen, ik zou geen geld zetten op die Turkse economie.
Om mij te "verblinden"op gebied van grote steden moet ge al van ver komen. Ik heb niet ineens een grote liefde voor Turkije maar over hun mogelijkheden. Deze week ben ik trouwens een paar dagen naar Beirut geweest met alleen een tussenlanding in Istanbul. Hun nieuwe luchthaven wordt echt zo groot en is nodig.

Toen ik begin jaren negentig zei dat China de grootste economie ter wereld ging worden werd ik uitgelachen. Toen kwam men ook met allerhande argumenten af die het China van toen en het verleden weerspiegelden.

Turkije is trouwens geostrategisch broodnoodzakelijk. Het is niet voor niets dat Trump terug gisteren lange tijd met Erdogan aan de telefoon heeft gehangen voor Syrië natuurlijk maar ook voor wederzijdse handel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden