Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2019, 18:17   #5166
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
aha, plots weet je meer? en wat betekent nog de afkorting **SBC?

Uit die korte investmentletter:
https://ir.tesla.com/static-files/b2...5-050eb29dd42f. Page 3
Stop met het verwijzen naar de investment letter. Dat is GEEN SEC-filing.

Betwist je nu dat ze die $216 non-ZEV credits hebben opgenomen in operating revenue ook al staat het zwart op wit in de 10-Q (notes)?
Ik zal het nog eens posten:



Komt die som overeen met total automotive revenues op het income statement? Ja of ja?



En komt de gross profit (automotive revenues - automotive costs of revenue) overeen met wat ze vermelden als gross profit? Ja of ja?



Is de gross margin (de 20% die jij voor ogen hebt) dan niet MET de $216m inclusief? Ja of ja?

Trek die $216m nu van de gross profit en bereken nu eens de marge.

Citaat:
echte Traders zullen beter weten niet? bleukes in de boekhouding ofwat?
Hoe kon je uit de investment letter nu uitmaken hoeveel non-ZEV credits ze gingen boeken in de 10-Q die 2 weken later pas gefiled werd?

Citaat:
Ik zei het al iedereen weet dat een EV constructeur ZEV credits krijgt in elk rapport (ook voor de SEC) staan ze toch vermeld. In de investment letter staan duidelijk enkele sommen en veranderingen tov vorig kwartaal QoQ, ook YoY in miljoenen neem ik aan, bp wat is da? enz...
De investment letter is pro-forma en geen SEC-filing.

Citaat:
Wat jij denkt weet ik allang ondertussen naast het punt zeveren.
Jij hebt ergens 15% gelezen in de Q10, geef me de bladzijde of is dat teveel gevraagd?
Ben je zo of doe je zo?

Citaat:
Ik heb wel # ~ 216 miljoen gevonden in die note 2 na lang zoeken... was dus 135,6 miljoen meer "ingeboekt" dan Q4-2018.

Maar of ze daarmee enkel ZEV bedoelen?
Waarom moest je zo lang zoeken? Ik had er een screenshot van genomen en in het geel aangeduid. En ja, het was $216m ipv $214 zoals ik eerder vermeldde.
Q4 heeft er niets mee te maken buiten dat de profits van Q3 en Q4 grotendeels gebaseerd zijn op credits (Q3 en Q4), verlagen van de warranty provision (Q3), verhogen van de life expectancy van tooling (Q4) en de cadeau van Panasonic in Q3 en Q4.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg TESLA_10Q_4.JPG‎ (96,0 KB, 125x gelezen)
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden