Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2005, 07:36   #48
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Even persoonlijk. Nogmaals dank voor uw verduidelijking en als de situatie in BHV u persoonlijk moeilijkheden bezorgt, heeft u mijn sympathie en steun ik u in de eis tot splitsing.
Waarvoor dan weer mijn dank.

Mijn persoonlijk belang in de zaak BHV bestaat hierin: zolang het kiesarrondissement niet gesplitst is, blijft Halle-Vilvoorde voor een stukje aan het Brussels Gewest hangen (en zelfs aan Wallonië voor de Europese verkiezingen). Het kan niet dat Brussel en Wallonië zich kunnen inmengen in een stukje Vlaanderen, terwijl dat omgekeerd helemaal niet het geval is.

Citaat:
Toch blijft het mij eender hoe we onze afgevaardigden kiezen. Ik zou het liefst kiezen op gelijk wie die mij aanstaat al woonde hij in een door god vergeten gat in de brousse van de Vlaanders of van de Ardennen. En, of m'n afgevaardigde Vlaams spreekt, of Frans, zal me 'n zorg zijn! Ik verwacht van hem dat hij het land degelijk tracht te besturen en de welvarendheid van de burgers in de hand te werken.
U beseft wel dat als we van België één grote kieskring zouden maken, er ongeveer 95 Vlaamse volksvertegenwoordigers zouden verkozen worden tegenover een 55 Franstaligen? Denkt u dat aan de Belgische Franstaligen verkocht te krijgen?

Citaat:
Uw stelling "dat het nu eenmaal nergens ter wereld bestaan dat een kiesarrondissement zich uitstrekt over twee regio's" vind ik absoluut prachtig.
Alleen al zoiets maakt ons "speciaal" in de Wereld.
Helaas is het onbehoorlijk bestuur. Democratie vereist nu eenmaal een afgelijnd territorium. Het kan niet dat burgers van de ene regio niet loyaal hoeven te zijn aan hun regio maar kunnen kiezen voor een regio waar ze niet wonen. Daarom bestaat het nergens ter wereld.

Egidius
Egidius is offline