Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2008, 10:59   #27
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Meer nog, Democratie & Alleenheerserij sluiten elkaar wederzijds uit.
Subjectief kan dat wel, objectief niet. vb.: Is er in de VS democratie of alleenheerserij?

Citaat:
Een beurtrol-systeem voor de zogeheten noodzakelijke protocolaire functies kan net zo goed op willekeurige basis, via uitloting, georganiseerd worden.
Horror als je het mij vraagt. Uit welke groep ga je loten? De zondagsmarkt?

Citaat:
De wetgevende macht moet alleszins zoveel mogelijk in handen van de individuele leden van een samenleving (die uiteraard het recht behouden zich te verenigen) terecht komen, de controle op de uitvoerende en rechterlijke macht eveneens.
Dus rechter is een te schrappen beroep?

Citaat:
De drie machten moeten zo beperkt mogelijk worden gehouden (het strikte minimum), de responsabilisering van de burger dient zo groot mogelijk te worden.
Wat bedoel je met beperking van het gerecht?

Citaat:
Hoe minder beroepspolitici, hoe beter.
Nu, 't is te zeggen... Hoewel ik geen passionele verdediger ben van de huidige democratie, zie ik een groep machtsgeile beroepspolitici elkaar eerder steeds weer van de macht afhouden. Het feit dat ze allemaal macht willen, zorgt ervoor dat geen enkele het krijgt. ik spreek louter over wetgevende en uitvoerende macht. We weten allemaal wel dat de verzuiling en partijoverstijgend loge-gekronkel roet in het eten gooit.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 20 oktober 2008 om 11:00.
Steben is offline   Met citaat antwoorden