Los bericht bekijken
Oud 28 november 2018, 12:22   #1772
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Het klimaat warmt op. We komen dan ook uit een ijstijd sinds 'gisteren'. De laatste eindigde abrupt met een temperatuurstijging van 6° in 20 jaar en was de voorlopig laatste in een reeks.

Voorspellen wat er gaat gebeuren wanneer het klimaat opwarmt is eenvoudig.

Uitleggen waarom het klimaat verandert is moeilijker en ik leg mijn vertrouwen niet volledig in mensen die dat wel kunnen voor de klimaatverandering NU maar die stil blijven wanneer het gaat om uitleg omtrent vroegere (en veelvuldige)klimaatveranderingen.

Ik vraag in alle eenvoud: we hebben zelfs geen idee over het ontstaan en weer verdwijnen van al dat ijs. Hoe kunnen we dan pretenderen wél het klimaat te begrijpen?

Ik ben heus geen klimaatontkenner hoor. En ik vind het fijn dat we een omslag maken naar vernieuwbare energie die allemaal bestaat uit het opvangen van een minimale fractie van de zonne energie. Mochten we overigens 1 seconde alle zonne energie kunnen vangen, dan konden we - pak hem beet - een paar eeuwen voort.

Maar met mijn bescheiden wetenschappelijke kennis heb ik vragen bij wat als heilige wetenschap door de strot wordt geduwd. Elke afwijking in denken wordt als incorrect beschouwd en je geraakt in het verdomhoekje. Dat is het einde van de wetenschap en het begin van een religie.

Wetenschap steunt op onzekerheid en tegensprekelijkheid.

Dat is alles.
Klinkt logisch, maar dit:

Hebben we in het verleden nog nooit meegemaakt.
Ijsboringen e.a. bevestigen dat.
Hoe verklaar je dit dat ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 november 2018 om 12:23.
kojak is offline   Met citaat antwoorden