Los bericht bekijken
Oud 28 november 2018, 13:11   #1775
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klinkt logisch, maar dit:

Hebben we in het verleden nog nooit meegemaakt.
Ijsboringen e.a. bevestigen dat.
Hoe verklaar je dit dat ?
Ik moet niets verklaren.

Ik zeg ook niet dat er geen verband bestaat tussen uitstoot en klimaat.

Ik verwijs naar een wetenschap die de toekomst voorspelt maar niet het verleden kan uitleggen.

En verklaar jij je eens nader.

Leg eens een link tussen NOOIT en de ijsboringen die ruim geschat minder dan 1 miljoen jaar dekken van de 4500 miljoen jaar van ons bolletje. Ik vind die uitspraak zeer raar. En zelfs mocht ze waar zijn dan is het klimaat niet te vatten in maar enkele zeer simpele variabelen.

Dan kan je ineens ook uitleggen hoe het komt dat we een goede 9.000 jaar terug naar Engeland konden wandelen en er in de Noordzee dorpen liggen op 40 meter diepte. Hadden we toen het klimaat 'getemd'.....dan zag het er nu anders uit.

Je kijkt als een konijn naar een lichtbak. We noemen dat in mensentaal: religie.

Pas op, nog eens, ik ga akkoord met de nieuwe energie omslag om vele redenen, ook van neutraliteit in de natuurprocessen. (Alhoewel, elk proces brengt warmte voort en jaagt de entropie de hoogte in en dat is altijd een ingrijpen in de natuur).

Probeer eens mijn wetenschaps bezwaren te weerleggen. Ik voel me te klein om de natuur te kunnen beheersen. Maar ik probeer er ook wel zorg voor te dragen. Met in acht name van de leerling-tovenaars maar zonder plat op de buik te vallen voor hen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden