Los bericht bekijken
Oud 14 september 2019, 10:56   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.imf.org/en/Publications/...-A-Guide-46598

Ik heb het bovenstaande document van het IMF vluchtig doorbladerd.

De financiële repressie is ingezet en heeft nog niet gepiekt. De oorlogsverklaring aan cash geld gaat ook het kleine kapitaal raken. Er worden niet alleen kapitaalcontroles overwogen maar ook een tax bij het afhalen van cash geld uit automaten. Als je 100,- € afhaalt gaat er 102,- € van je rekening. Die 2,- € verdwijnt dan door taxatie. Die tax wordt toegepast om een vluchtroute te sluiten om negatieve interesten te ontwijken.
Hetgeen ik nu op mijn spaarrekening heb staan is quasi integraal nodig als onderpand om een huis te kopen. Er is dus geen behoefte om dat allemaal af te halen.

Het overtollige dat binnenkomt wel. Ten tijde van eerdere crisissen hebben de Amerikanen, de Argentijnen, zelfs Adolf Hitler een verbod uitgeroepen om cash geld om te zetten tegen edelmetalen of andere valuta. Als de inflatiediefstal toeslaat, worden wetten uitgeroepen om te garanderen dat we ons allemaal ten volle laten bestelen. Ik ken persoonlijk Argentijnen die het hebben meegemaakt en dat scenario is universeel. Het bankenkartel doet altijd hetzelfde "om monetaire stabiliteit te garanderen".

Ik verwacht wel dat een financiële depressie een crash op de huizenmarkt teweeg zou brengen. Ik vraag me soms af of een instorting van het financiële stelsel gunstig is voor mensen die nog huizen moeten kopen (cfr crash in Spanje 2008 waarna huizen 50% in waarde verloren, om de afgelopen 10 jaar te herstellen) of gunstig voor mensen die al vastgoed bezitten omdat inflatie maakt dat huizen nog duurder worden.

Aan weerszijden van de streep moeten er winnaars en verliezers zijn.
Misschien stapt de overheid dan in om mensen met meer dan 1 woning kapot te taxeren, dan verliezen we allemaal..
Als men de koopkracht van de mensen afpakt, moeten huizenprijzen volgens mij dalen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden