Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2009, 14:57   #11
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waar is je politieke engagement gestart?
Moeilijk te zeggen. Toen ik zelf nog in het secundair zat, had ik al enige interesse in communisme/marxisme en in links in het algemeen. Vreemd genoeg, heb ik mijn studentejaren doorgebracht zonder enige vorm van engagement. Buiten bloedgeven (ik ben nog steeds vaste bloeddonor) deed ik toen niets. Pas tijdens het werken aan mijn thesis, en dit zelfs letterlijk in mijn laatste maand, ben ik in contact gekomen met LSP. De echte klik is er gekomen tijdens de antiglobaliszeringsbeweging, maar heeft er eigenlijk niets mee te maken. Want ik ben actief geworden door bepaalde manipulaties rond het Human Genome Project, en de kuiperijen van Craig Venter.

Citaat:
Het is misschien een cliché beeld dat ik heb, maar een licentiaat scheikunde associeer ik niet meteen met de blue-collar movement. Komt het van je jaren in het onderwijs of bij DHL of is het echt altijd iets geweest dat bij je leefde?
De arbeidersklasse omvat iedereen die voor een loon werkt: dus ook de bediendes en de ambtenaren.
Overigens moet het beeld over LSP dringend worden bijgesteld: we tellen minsten drie scheikundigen in onze rangen (waarvan 2 mét doctorstitel), een paar IT'ers, een professionele cellospeler, een bioloog, maar daarnaast ook leerkrachten, verpleegkundigen, leerkrachten, postbodes, etc etc.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden